vrijdag 17 augustus 2012

Mijn 30 day challenge is afgelopen!

Vandaag was het de laatste dag van mijn 30 day challenge. Voor degene die het niet mee heeft gekregen: ik zou dertig dagen lang sporten met 30 day shred van Jillian Michaels.

Is het gelukt? Ja, en nee. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik 3 keer heb moeten missen. Niet omdat ik geen zin had en zelfs niet omdat het te warm was (en dat was het natuurlijk wel, zeg!). Maar gewoon omdat het leven in de weg kwam. Er werd hier een bbq gegeven, er waren logés en er was een klein verbouwinkje (over die verbouwing later meer, want wat ben ik trots op hubby ;D). En ondanks het feit dat het zomervakantie is, ben ik ook een aantal middagen op pad voor Hum.anit.as geweest. Bovendien moest ik ook gewoon werken. Soms zat er dus niet genoeg uren in de dag.

Toch ben ik heel blij en tevreden. En vind ik het uiteindelijk geslaagd. Ik ben met deze challenge begonnen om het sporten een nieuwe impuls te geven en met minimaal 6 dagen in de week sporten is dit zeker gelukt! Ik zit er weer helemaal in en ik vind het fijn!

Mijn conditie is aanmerkelijk verbeterd. Toen ik in het begin met de dvd meedeed, moest ik halverwege het touwtje springen of de jumping jacks opgeven. Nu kan ik het met gemak afmaken. Thuis merk ik dat ik niet meer zo sta te hijgen wanneer ik twee trappen opklim om bij de wasmachine te komen. Ik ben geloof ik maar een klein beetje afgevallen, maar wanneer ik in de spiegel kijk zie ik vooral dat alles wat steviger is. Ook sta ik ongemerkt rechter op.

Ook leuk; de kinderen doen heel regelmatig mee. Zien sporten, doet sporten, hoeveel bewijs wil je nog? ;) Hoewel de dvd op het eerste gezicht een vrouwendvd lijkt, is niets minder waar. De oefeningen zijn behoorlijk pittig en er staan echte basisoefeningen op die voor mannen ook nut hebben: opdrukken, situps, touwtje springen, jumping jacks, oefeningen met gewichten, enz. Wel vonden mijn jongens Jillian erg irritant met haar geklets ;) Zelf waren ze ook niet al te rustig in mijn klasje, haha, maar dat zal ik ze maar vergeven. Ik ben al blij dat ze zo sportief bezig zijn.

Ik ga nu lekker verder met sporten, in ieder geval 5 dagen per week. De volgende dvd van Jillian ligt al klaar:

ripped in 30

O, en ik ga een nieuwe challenge beginnen. Ik wil nu mijn eetgewoonten aanpakken. Het een heeft natuurlijk te maken met het ander. Als ik straks ook wat gewichtsverlies wil, zal ik meer moeten doen dan sporten. Ik moet nog even kijken hoe ik dit precies ga doen (ja, minder eten, duh!). Hier later meer over!

4 opmerkingen:

  1. Goed zo!!! Het bezig zijn met sporten opzich geeft al een goed en voldaan gevoel.
    Ik heb een nieuw onderdeel aan mijn blog toegevoegd: Zien lopen, doet lopen. Inmiddels zit ik op deel 3. Wie weet kunnen we elkaar motiveren haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap, ik doe het je waarschijnlijk niet na ; )

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...